“I've been making a list of the things they don't teach you at school.
They don't teach you how to love somebody.
They don't teach you how to be famous.
They don't teach you how to be rich or how to be poor.
They don't teach you how to walk away from someone you don't love any longer.
They don't teach you how to know what's going on in someone else's mind.
They don't teach you what to say to someone who's dying.
They don't teach you anything worth knowing.”
-- Neil Gaiman
В черговий раз розмислюючи над
жахливою вбогістю недосконалістю сучасної освіти, та знаходячись під впливом
Rainbows End, вирішив подумати, які предмети мали би вивчатись в школі сьогодення (чи найближчого майбутнього), щоби 1) мінімізувати перевантаження школярів непотрібними їм знаннями та 2) навчити їх речам дійсно необхідним.
По-перше, навчання в школі має йти не 11-12 років, а десь 5-6, з продовженням в спеціалізованих закладах згідно бажаного кар'єрного шляху.
По-друге, всі звичайні предмети мають бути вилучені, а на заміну їм мають прийти наступні (назви умовні):
Соціалізація - вивчення правил спілкування, неявних законів суспільства, міжстатевих стосунків тощо. Плюс психологія та соціологія.
Світогляд - оглядовий курс про філософські течії мислення, гіпотези світобудови, релігії тощо. Має метою навчити учнів дивитись на свті з різних точок зору.
Фізкультура - точніше, секції за вибором. Не менше 3 разів на тиждень по 1-2 години.
Натурфілософія - основні положення точних і природничих наук - математики, фізики, хімії, біології.
Світознавство місцеве - вивчення права, законів, процедур та інших моментів, необхідних для комфортного життя в державі. Можна ще трішечки історії.
Світознавство глобальне - вивчення географії, міжнародної політики та економіки, візових законів, "куди світ котиться" та ін.
Технологія - оволодіння сучасними технологіями - від інтернету з гуглом до GPSів, мікрохвильовок і автомобілів. Може включати в себе курс автокерування.
Креативність - має розвинути в учнів уміння творити нове. Основи малювання, композиторства (міксування треків, принаймі), скульптури, письменства, хореографії тощо.
Здоров'я - що їсти, скільки спати й до яких лікарів звертатись, щоби прожити подовше.
Культура - своєї держави та світова. Література, музика, кіно, скульптура та ін.
Що думаєте?
