Anime-KPI

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Расширенный поиск  

Новости:

Когда Аниме-КПИ павирбыдлит, то у него в рукаве спрятан не просто туз, а обычно вся колода, запасной ферзь, подпиленные кубики и тайлы для маджонга

Автор Тема: Heroes III  (Прочитано 11664 раз)

0 Пользователей и 1 гость просматривают эту тему.

587

  • * 23 *
  • *****
  • Карма: +2419/-112
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 10757
  • All your base are belong to us
    • Мой статус
    • Иконка твиттора
    • Просмотр профиля
    • Old homepage
Heroes III
« : 22 Июля 2008, 14:32:21 »

Ну что, начнём в тестовом режиме, так сказать.
HoMM3 Shadow of Death/Complete (опционально рус. версия от Буки) - например, отсюда: http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=5158808
опционально HD Mod: http://sites.google.com/site/heroes3hd/eng/download
Tunngle для эмуляции локалки: https://www.tunngle.net/ — куда более совместимый конкурент Хамачям. Но, увы, много рекламы :<
Mumble для голосовой конференции: http://mumble.sourceforge.net/
Для добавления в соотв. скайпочятик стучитесь ко мне (tsukiouji.ryuu), или к Каге (kage-kun_ua), или к Шаннару (shannar_587), например.
Подборка сбалансированных турнирных карт: архив на гугл-драйве, с унифицированными названиями карт и файлов (скомпилировано из карт с сайта Black Knights / Лига Героев).
[Medium]
All for One
Battle for Glory
Battle for Honor II
Battle for Power II
Battle for Power III
Battle of the Bastards
Battle Royale
Battlefield by WarLord aka Point
Battlemania
Beltway
Boomerang
Cold War
Criss Cross III
Divided Loyalties II
Duel
Dwellers
Expanding Boundaries II
Fighting for Turf
Giant War
Gogi Outer Limits
Hourglass II
Insanity
Invader
Just Another Map (JAM)
Kick Thy Neighbors But!
Locked Underground
Luck of the Draw
Me vs. You II
Natural Enemies
New World
No Way Out
Only the Strong
Quest for Camelot
Quest for Victory
Rumble in the ErathiaMajor
Split
Supreme Ruler
Survivor
The Challenge
The Darkside
The Hive
The Kingdoms Realm
The Maze
The Showdown III
Universal Commander
Warring Kingdoms
West vs East

[Large]
Cloak & Dagger
Cursed Land II
Danger Zone
Final Conflict
Spellbound
The Last Battle
The Last Battle
The Seven Lakes
Titans Winter
Valley of the Champions
Xathras's Prize

upd Tsukiouji, 27 Mar 2014
upd Tsukiouji, 6 Nov 2017

Памятка по кол-вам.
Few (мало): 1-4
Several (группа): 5-9
Pack (стая): 10-19
Lots (много): 20-49
Horde (орда): 50-99
Throng (толпа): 100-249
Swarm (туча): 250-499
Zounds (тьма): 500-999
Legion (легион): 1000 +

Исходное сообщение:
Кто играл или играет сейчас? Я вот непериодично бывает «оживляю» игру, когда попадается партнёр, с которым в неё можно поиграть. Ранее использовал всякие-разные версии, потом остановился на Complete (англ., сборник из трёх основных редакций), WoG в своё время «не пошла», ибо выглядела черезчуз перемудрённой и несбалансированной. Недавно узнал про существование версии TE, «заточенной» под турнирную игру и не только, да и вообще — выяснил, что игра — весьма жива, более-менее регулярно проводятся чемпионаты, есть активное сообщество и т. д. и т. п.

Вопрос — есть ли у кого-то из форумчан последняя версия Heroes3TE? Хотелось бы переписать.

Хорошая статья в целом про данный вариант: http://cyberfight.ru/site/columns/56/article_43389/ (остальные статьи этого автора интересующимся киберспортом тоже вполне можно глянуть)
И почему ТЕ лучше «стандартной версии» (стартовая страница текущей разработки): http://heroes.by/why_playing_te.php
« Последнее редактирование: 06 Ноября 2017, 23:00:12 от Tsukiouji »
Записан
    nw: Babylon 5, Shinsenkai Yori
  • nr: Ротфусс
  • ng: D&D 5, «Цвет Солнца», Go/Baduk
Не согласен — возражай.
Возражаешь — предлагай.
Предлагаешь — делай!
First message / Continue topic 

UR-Sloth

  • Няшко
  • Всадники Апокалипсиса
  • *****
  • Карма: +1136/-26
  • Оффлайн Оффлайн
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 3575
  • FAMINE
    • Просмотр профиля
    • Спамосцылка
Heroes III
« Ответ #90 : 04 Апреля 2014, 00:18:28 »

Ахаха, то есть доспехи проклятого не оп. Найс ван.
не ОПовей сотен личей. но, вообще, ты его поди собери ещё :33
Не особо сложно, что касается сотни личей, ок че.
Записан

Сергійко

  • Ветеран
  • *****
  • Карма: +460/-17
  • Оффлайн Оффлайн
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 1589
  • дедушка своей внучки
    • FTP
    • Просмотр профиля
Heroes III
« Ответ #91 : 04 Апреля 2014, 11:26:46 »

Например, что скорость передвижения героя зависит в том числе и от того, насколько быстроходные юниты под знаменами героя.
Я часто лажаю на цьому. Залишаю основному герою на кінець ходу швидкохідного юніта, на нього нападають і виносять =_=
Але це корисно в замку, де майже нічим не ризикуєш, лишаючи герою тільки одного юніта (а решту в гарнізоні)

Или вот, что у разной земли разные пенальти на мувмент. При этом частично ситуацию спасает скилл пасфайндинга, но, к примеру, у травы пенальти нет и скилл не работает. :33
Або ж достатньо, щоби для всіх юнітів ця земля була рідна (а нейтральні війська, якщо такі є, були розташовані лівіше). Для піску достатньо мати в армії бодай одного кочівника.
Або ж використовувати "політ", однак там є свої штрафи при переміщенні над перешкодами на базовому і поліпшеному рівнях
« Последнее редактирование: 04 Апреля 2014, 11:37:09 от Сергійко »

587

  • * 23 *
  • *****
  • Карма: +2419/-112
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 10757
  • All your base are belong to us
    • Мой статус
    • Иконка твиттора
    • Просмотр профиля
    • Old homepage
Heroes III — HD Edition
« Ответ #92 : 10 Декабря 2014, 20:17:42 »

Цитата
Yesterday we announced the return of Heroes® of Might & Magic® III in HD on January 29th, 2015!
As Heroes III fans, you may have some questions and we are pleased to answer them with some key elements about this title:
• A completely new HD experience: re-live Heroes III - The Restoration of Erathia in HD with updated graphics and widescreen compatibility.
• Enjoy the critically acclaimed Heroes® III - The Restoration of Erathia gameplay, with 7 exciting campaign scenarios, 50 skirmish maps and a thrilling hot seat mode.
• Discover a new way to play Heroes® III with full Steamworks features support (including online lobby) and for the first time official support for iOS and Android tablets.

More information on http://bit.ly/homm3-hd

В скайповом чате новость уже была, но не все потенциальные игроки там есть, поэтому повторим, дабы не потерялось:

Анонсирована Heroes of Might and Magic III — HD Edition
http://geektimes.ru/post/242721/
Записан
    nw: Babylon 5, Shinsenkai Yori
  • nr: Ротфусс
  • ng: D&D 5, «Цвет Солнца», Go/Baduk
Не согласен — возражай.
Возражаешь — предлагай.
Предлагаешь — делай!

Tsukiouji

  • Глобальный мудератор
  • ******
  • Карма: +1281/-11
  • Оффлайн Оффлайн
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 2603
    • Просмотр профиля
Heroes III
« Ответ #93 : 06 Ноября 2017, 22:51:00 »

Анонсирована Heroes of Might and Magic III — HD Edition
Don't Bother With The Heroes Of Might & Magic III HD. Just Mod The Original
https://www.kotaku.com.au/2015/02/dont-bother-with-the-heroes-of-might-magic-iii-hd-just-mod-the-original/


Otherwise than that, я тут намедни подуэлился с товарищем на одной из стандартных карт, выбранной методом тыка (емнип М 3/3). Швах! Дичайше несбалансирована — у первого игрока золотая шахта неохраняемая прям у замка, фу-фу-фу. Потому логично задался вопросом найти сбалансированных карт, и таки да, успех! Результаты засандалил в заглавное сообщение.

В: Моей любимой расой X на карте Y играть существенно сложнее, чем другими.
О: Сбалансировать карту по расам сложнее, чем по сторонам, причем последнее еще и важнее. Сделать же и то, и другое сразу почти нереально. Поэтому мы отдаем приоритет именно балансу по сторонам. К тому же, это делает выбор рас более гибким. Игрок, умеющий играть за много рас, справедливо получает преимущество.


В: Почему нельзя играть за Conflux?
О: Слишком сильный замок на большинстве карт. Если разрешить, то большинство битв пойдет "Conflux против Conflux'а". А это весьма глупое занятие. Его отсутствие делает игру более интересной. Впрочем, он может попасться на карте в качестве одного из случайных нестартовых замков.


В: Ура!!! Этот лох согласился! Я выбираю Adel'у (варианты: Ryland'а, Cyrre'а), а он пусть берет кого угодно!
О: Выбирайте, не вопрос. Только потом не кричите, что у них дипломатии нет. :))) Дипломатия отключена на всех картах, а у этих героев больше нет дипломатии. Если вы не умеете играть без нее, пересмотрите свою стратегию.


В: Можно ли использовать в ходе игры редактор для просмотра нерандомной карты?
О: Можно. Это отчасти компенсирует незнание карты.

(via blackknights.narod.ru/maps.htm)
« Последнее редактирование: 06 Ноября 2017, 22:59:30 от Tsukiouji »
Записан
    nw: Koyomi-, Hanamonogatari, Gingitsune, Henry & June
  • ng: Kantai Collection, Heroes 3 (Chronicles), Project Cars, Civ TBG (FFG), Arkham Horror

587

  • * 23 *
  • *****
  • Карма: +2419/-112
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 10757
  • All your base are belong to us
    • Мой статус
    • Иконка твиттора
    • Просмотр профиля
    • Old homepage
Heroes III
« Ответ #94 : 07 Ноября 2017, 13:48:13 »

Цитата: Maroldorn
Любителям Heroes 3 разработчики Heroes 3 Hota прикрутили к своему изделию нормальный мультиплеер, с т.н. Online Lobby

Такой геройский баттлнет

И где брать:

Цитата
1. https://yadi.sk/d/bkH_dNq4hfUvm - герои 3
2. https://sites.google.com/site/heroes3hd/eng/download - HD Mod
3. https://vk.com/h3hota - Аддон Horn Of The Abyss всё скачиваешь, устанавливаешь в одну папку. Появляется ярлык HoMM 3 HD это типа лаунчер HD мода, при первом запуске он несколько раз попросит обновление сделать, надо будет установить, алсо там в ХД лаунчере есть выбор экзешника который надо запускать выбери h3hota.exe
    nw: Babylon 5, Shinsenkai Yori
  • nr: Ротфусс
  • ng: D&D 5, «Цвет Солнца», Go/Baduk
Не согласен — возражай.
Возражаешь — предлагай.
Предлагаешь — делай!

Сергійко

  • Ветеран
  • *****
  • Карма: +460/-17
  • Оффлайн Оффлайн
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 1589
  • дедушка своей внучки
    • FTP
    • Просмотр профиля
Heroes III
« Ответ #95 : 08 Ноября 2017, 17:06:07 »

Цитата: Maroldorn
Любителям Heroes 3 разработчики Heroes 3 Hota прикрутили к своему изделию нормальный мультиплеер, с т.н. Online Lobby

Такой геройский баттлнет
Тобто це виключно для Hota?
« Последнее редактирование: 08 Ноября 2017, 17:08:04 от Сергійко »
Записан

Tsukiouji

  • Глобальный мудератор
  • ******
  • Карма: +1281/-11
  • Оффлайн Оффлайн
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 2603
    • Просмотр профиля
Heroes III
« Ответ #96 : 09 Ноября 2017, 20:34:44 »

Пощщупал Hota, и у меня от него дичайший синдром утёнка. Первые впечатления смешанные — очередной WoG, на любителя.
Записан
    nw: Koyomi-, Hanamonogatari, Gingitsune, Henry & June
  • ng: Kantai Collection, Heroes 3 (Chronicles), Project Cars, Civ TBG (FFG), Arkham Horror

Tsukiouji

  • Глобальный мудератор
  • ******
  • Карма: +1281/-11
  • Оффлайн Оффлайн
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 2603
    • Просмотр профиля
Heroes III
« Ответ #97 : 10 Ноября 2017, 23:44:26 »

Boomerang
Небаланс! У северного (синего) игрока на его "половине" замечена недостача Idol of Fortune (kinda meh), Marletto Tower (э-э-э-э), двух School of Magic (э-э-э-э-э, падажжи). Ну и отключён для всех Rampart почему-то.

Быстрофикс, но я чутка постарался вписать объекты в ландшафт, плюс вернул Rampart:
https://drive.google.com/open?id=1hsPk2jlAIm5EzADRBctkBdHLI5UNfdki
« Последнее редактирование: 11 Ноября 2017, 00:26:48 от Tsukiouji »
Записан
    nw: Koyomi-, Hanamonogatari, Gingitsune, Henry & June
  • ng: Kantai Collection, Heroes 3 (Chronicles), Project Cars, Civ TBG (FFG), Arkham Horror

Tsukiouji

  • Глобальный мудератор
  • ******
  • Карма: +1281/-11
  • Оффлайн Оффлайн
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 2603
    • Просмотр профиля
Heroes III
« Ответ #98 : 12 Ноября 2017, 00:57:07 »

Весьма занятная инфа по пробросу портов и восстановлению DirectPlay стека в Windows Vista и выше (особо остроактуально для Win10).

HoMM3 TCP/IP networking howto
(via https://www.celestialheavens.com/forum/7/16061 )

Today I managed to set up a network play in vanilla HoMM3 Complete. Between three people, who were using Windows 8.1, Windows 10 and Linux. Using no external tools whatsoever (yes, no bloody GameRanger, Hamachi, VPN, etc.!), via TCP/IP. That's quite a feat, but turns out that it's pretty simple in the end, one just has to understand how the underlying technology works.

HoMM3 was made in the early days of DirectX (in 1999, DirectX 6 was the latest version), using its DirectPlay as middleware to set up network games. Since DirectX 8, DirectPlay has changed considerably, and since DirectX 9 it has been deprecated altogether. However, its support still survives to this day with varying degrees of functionality.

DirectPlay relies on a server (dplaysvr.exe) that is game-agnostic and that creates a two-way link between the host and the clients. A useful Microsoft document about it can still be found here: https://support.microsoft.com/en-us/kb/240429

This means two things in practice. First, both the host and clients have to have DirectPlay installed. On recent Windows (8.0, 8.1, 10), this is achieved by checking Legacy → DirectPlay in Windows Features, as seen here: https://windowsforum.com/threads/turn-o ... 10.205952/ (note that it is on by default already, so for the most part you don't need to do anything here). On Wine (Linux or OS X), this means running winetricks directplay.

Second, in order to have a network connection, not only does the host have to do port forwarding, but also the clients! The ports to forward are the same in both cases: Both TCP and UDP 47624 (doc says TCP is enough, but my testing shows UDP is being listened too), and both TCP and UDP 2300-2400. If this is performed correctly (the way to do it depends on your router; this is a good reference, already with the needed ports preselected: http://portforward.com/english/applicat ... efault.htm ), every machine is able to serve at least as a client (is able to see and join hosted games).

If you also want to use the machine as a host, this is a bit more complicated. Since DirectPlay is deprecated, the actual hosting parts of it have been removed from recent Windows versions, as far as I can tell. That means that you have to use either an old Windows version (perhaps in a virtual machine), or use Wine on Linux or OS X, which is fully capable of running the DirectPlay server (via the aforementioned winetricks command).

And that's it! In a nutshell: start hosting a game on one of the supported OSs via the TCP/IP option, forward ports, have client players forward their ports, and tell the host's external IP (from http://whatismyip.com or such, not the internal one that HoMM3 shows) to the clients. Easy!


For troubleshooting/reproducibility purposes, note that UPnP might influence the host/client visibility; reportedly it may be a bit broken, I tested with it disabled on both the host and clients. The host actually had only TCP 47624 and 2300 forwarded (not the whole 2300-2400 range); and in UDP it had these forwarded (most likely the ones after the first two are not needed, but I didn't want to take chances so far): 2350 47624 10062 15114 16702 2252 29474 30957 33352 36197 37317 37818 42268 46384 46747 48053 51514 55140 58930 8470

I tested (and confirmed to be working) Linux and Windows XP as hosts; and Linux, Windows XP, Windows 8.1 and Windows 10 as clients.
Hosting from Windows 8.1 or Windows 10 didn't work. Also, GameRanger doesn't even work on Linux and Windows 10 (crashes the game on the former and displays a blank game screen with an hourglass on the latter), which is why the direct solution is way nicer.

And if you want "pics or it didn't happen", I actually streamed the network game, you can see it here: https://www.twitch.tv/greatemerald/v/67948980 and https://www.twitch.tv/greatemerald/v/67969901 for a 3-way match, and https://www.twitch.tv/greatemerald/v/68000022 for a 2-way one.

I did some more research on how TCP/IP works. For reference, I used a packet analyser to look at the ports that are actually used. The ones that I could see were:
47624 UDP & TCP: Used for initial port negotiation. I don't think it's used for anything else at all, and the connections are super short-lived. The DirectPlay server expects a packet that contains, among other things, data in the form of the TCP port number to use followed by a bunch of zeroes followed by the string "play".
2300 TCP: This is the port that typically gets negotiated. Both the server and the client open one and they speak through their channel. This is used for sending room names, game version numbers, player names, map settings, chat messages, etc. and thus is basically the most important port.
2350 UDP: This port gets opened some time into the game room joining process and seems to be mostly for short server→client interactions. The client rarely uses this, only to signal intention to exit, it seems. Once the game starts, this is used for sending chat messages and some other short packets between all players.

This is when it's a 1v1 game. It is possible that more players joining will make use of ports 2301 and 2351, etc., but I still need to verify this. Both server and client need to forward ports mostly because the game does not really have a server-client model to begin with! It exists for the lobby to set map settings, but when the game starts, it is peer-to-peer: data gets sent to all players at turn end. This is how players can exit seamlessly without interrupting the flow, and every player can save and resume the game.

In case a player is not able to forward these ports: The cleanest solution that works is setting up a VPN, such as OpenVPN, on the machine that can forward ports. Routed mode works fine, no need for bridged mode. I used a TAP interface for this, but TUN might work too. Note that for games with more than two players, due to the peer-to-peer nature, if one player needs to use the VPN, all players have to use the VPN. If they don't, they will be able to join the game fine, but it will get stuck on the first turn at transferring data (perhaps unless bridged mode is used, I haven't tested that).

Note for Windows 10 users: DirectPlay seems to be deliberately crippled in Windows 10 even for clients. In the port negotiation phase, Windows 10 sends garbage instead of a port number, which leads the server to ignore it, and thus the game is not found. The solution is to install the functional DirectPlay libraries from the DirectX 9 redistributable (February 2010). Installing the redistributable is not enough, because it will not overwrite the stub libraries present in Windows 10. Instead, you need to extract the dxnt.cab file (with 7zip or the expand command) and copy the files dplaysvr.exe, dplayx.dll, dpnet.dll, dpnhpast.dll, dpnsvr.exe and dpwsockx.dll to your Windows\SysWOW64 folder (if you are running 64-bit Windows, otherwise it's system32), replacing the stub libraries there. Also note that by default Windows will not allow you to replace files in system folders. (It might be enough to copy these files to the Heroes3 folder, but it was not tested yet.) To replace system files, you have to either use a system file replacement tool, or command line tools to take ownership of the files, or boot from another OS (like Linux) to replace those files. In addition, it might be needed to pass the location of dplayx.dll, dpnet.dll and dpnhpast.dll to Windows\SysWOW64\regsvr32.exe on the command prompt in order to register those DLLs (though the DirectX installer should do that for you).

Note to Vista and later Windows users: The process above can also be used on other Windows versions to restore DirectPlay capabilities, which will allow you to host games in addition to joining them. (Tests show that dplaysvr.exe doesn't get started by default on these versions, so while it is possible to join games, it isn't possible to host them unless the procedure above is followed.)

Note on the HD mod: The HD mod puts its own dpwsockx.dll file into the Heroes3 folder, which overrides the system one. This causes hangs when trying to host. Once this file is removed or replaced with the one from the DirectX redistributable, the HD mod works fine online too.
Записан
    nw: Koyomi-, Hanamonogatari, Gingitsune, Henry & June
  • ng: Kantai Collection, Heroes 3 (Chronicles), Project Cars, Civ TBG (FFG), Arkham Horror
 

Страница сгенерирована за 0.392 секунд. Запросов: 51.